Novatoriška įmonė turi žvelgti į ateitį taip pat rinkdamasi savo automobilių parką
IONIQ 5 yra pirmasis vidutinės klasės elektromobilis, kuriame vartotojams siūloma 800 V greitojo įkrovimo technologija, ir vien dėl to jis yra ateities automobilis. Būtent ši ateities perspektyva paskatino Estijos technologijų bendrovę „Filter“ įsigyti IONIQ 5.
„Filter“ įkurta 1992 m. Estijoje, o dabar ši bendrovė turi biurus šešiose šalyse. Nuo pat pradžių „Filter“ rūpinosi tvarumu ir aplinkosauga – pavyzdžiui, „Filter“ ne tik parduoda įvairius gaminius, bet ir gamina saulės energiją savo klientams.
Visoje grupėje dirba apie 300 darbuotojų, iš kurių 60 dirba Estijoje. „Filter“ automobilių parke turi maždaug 40 automobilių, iš kurių IONIQ 5 yra pirmasis visiškai elektrinis automobilis ir tikrai ne paskutinis. Pasak „Filter“ kontrolierės Jutos Mickfeldt, akivaizdu, kad pasaulis juda teisinga kryptimi, o IONIQ 5 yra puiki galimybė parodyti pavyzdį savo darbuotojams.
Juta teigia, kad pasaulis vis labiau pereina prie elektros energijos, o energetikos infrastruktūros plėtra labiau rodo elektros energijos pigimą. Pridėjus planą plėsti atsinaujinančiosios elektros energijos gamybą, tai tampa logiška.
Kodėl būtent IONIQ 5?
„Anksčiau esu vairavusi ir kitus elektromobilius, bet juose visada kažko trūko, būdavo daromas kažkoks kompromisas“, – sako Juta. „Ankstesnis IONIQ buvo per mažas, tačiau KONA būtų daugiau ar mažiau tikęs“. Tačiau kai atsirado IONIQ 5, Jutos žodžiais, automobilio kainos ir kokybės santykis buvo aiškiausias.
„Jei iš pradžių nerimavome, kaip pavyks pertvarkyti visą savo automobilių parką į elektrinį, kai techninės priežiūros skyriaus automobilis gali neišsilaikyti net vieną darbo dieną, IONIQ 5 turi pakankamą važiavimo atstumą ir tai paskatino mus įsigyti ir išbandyti pirmąjį automobilį“, – sako Juta.
Juta taip pat giria dizainą, kuris kelyje visada atkreipia dėmesį. „Paprastai nesu iš tų, kurie pastebi, kai žmonės žiūri į mano automobilį, tačiau su šiuo automobiliu to nepastebėti neįmanoma!“. Pagyrimo vertas taip pat erdvumas – daugelis žmonių mano, kad IONIQ 5 atrodo mažas, tačiau tai apgaulinga. Dėl trumpų iškyšų ratų bazė yra labai ilga, kadangi nėra kardaninio tunelio, todėl grindys yra lygios, o salonas labai erdvus.
Kalbant apie komfortą, Juta atkreipia dėmesį į įvairią įrangą, pradedant 360° kameromis ir baigiant greitu salono pašildymu. „Kai baigiame darbo dieną, darbuotojai, kurie turi elektromobilį, sėda į automobilį ir išvažiuoja, o kiti lieka šildyti savo automobilių“, – pastebi ji.
Pagyrimo verta taip pat ir kituose „Hyundai“ bei „Kia“ automobiliuose esanti funkcija, kai įjungus posūkio žibintus rodomas kameros vaizdas, rodantis, kas vyksta atitinkamoje automobilio pusėje. Paklausta apie trūkumus, Juta sako, kad galėtų būti galinis stiklo valytuvas, o dėl paslėptos durų rankenų konstrukcijos šaltuoju metų laiku rankenos gali užšalti. Mintys, kurias reikia perduoti gamintojui!
Kalbant apie kainą, atsižvelgiant į tolesnes ekonomiškumo galimybes ir „Filter“ perspektyvas, nebuvo prasmės rinktis vidaus degimo variklio automobilį. Darbuotojai taip pat skatinami naudotis elektra – prie Talino biuro jau įrengtos keturios įkrovimo stotelės, planuojama tai padaryti visur.
Iki šiol IONIQ 5 įrodė, kad yra visapusiškas universalas – jis pasižymi ne tik praktiškumu ir erdvumu, bet ir reprezentatyvioms užduotims atlikti tinkamu solidumu. Toliau plečiantis elektromobilių parkui, neatmestina, kad bus galima naudoti ir kitų markių automobilius, tačiau IONIQ 5 neabejotinai buvo žingsnis teisinga linkme.