„Hyundai Motor“ bendradarbiauja su legendiniu dizaineriu Giorgetto Giugiaro atkurdami originalų 1974 metų koncepcinį „Pony“ kupė
- Koncepcinis „Pony“ kupė padarė įtaką ilgai „Hyundai“ gamintiems kitiems „Pony“ modeliams, apdovanojimus pelniusiam IONIQ 5 ir lenktynių trasose testuojamam koncepciniam „N Vision 74“.
- Atkurtas originalus koncepcinis automobilis debiutuos pavasarį.
„Hyundai Motor Company“ šiandien paskelbė, kad bendradarbiaus su italų dizaino įmone „GFG Style“, tiksliau su jos įkūrėjais tėvu ir sūnumi Giorgetto ir Fabrizio Giugiaro, atkurdami bendrovės istorijoje svarbų vaidmenį atlikusį 1974 metų koncepcinį „Pony“ kupė, kurį jaunasis Giorgetto sukūrė „Hyundai“ debiutui 1974 metų Turino automobilių parodoje. Atkurtas koncepcinis modelis pasirodys ateinantį pavasarį.
Apie šį planą „Hyundai Motor“ paskelbė Seule vykusiame „Design Talk“ renginyje, kuriame dalyvavo Giorgetto ir Fabrizio Giugiaro, „Hyundai Motor Group“ vyriausiasis kūrybos vadovas Luc Donckerwolke ir „Hyundai Motor“ vykdomasis viceprezidentas ir pasaulinio dizaino centro vadovas SangYup Lee.
Labai džiaugiamės galėdami pasveikinti Giorgetto ir Fabrizio Seule šia reta proga ir tikimės kartu su jais ir „GFG Style“ įgyvendinti šį nepaprastą dizaino projektą.
Mūsų projektas ne tik turi istorinę vertę, bet ir yra tarpkultūrinio bendradarbiavimo pavyzdys, galintis atverti kelią bendram darbui ateityje“.
Luc Donckerwolke, „Hyundai Motor Group“ kūrybos vadovas.
Originalusis „Pony“ ir koncepcinis „Pony“ kupė padarė įtaką ne vieno, o kelių serijinių ir koncepcinių automobilių dizainui, įskaitant mūsų apdovanojimus pelniusį IONIQ 5 ir dėmesį prikaustantį „N Vision 74“.
Kadangi originalaus koncepcinio automobilio nebėra, užsakėme Giorgetto Giugiaro jį atkurti, remdamiesi savo dizaino filosofija „Ateitis kuriama iš palikimo““.
SangYup Lee, „Hyundai Motor“ vykdomasis viceprezidentas ir pasaulinio dizaino centro vadovas.
„Hyundai Motor“ pradėjus gaminti automobilius 1974 metais, bendrovės vadovai pakvietė Giorgetto Giugiaro sukurti pirmąjį „Hyundai“ savarankiškai gaminamą modelį ir pirmąjį masinės gamybos automobilį Korėjoje. Tuo metu Korėjoje nebuvo automobilių dizaino ir stiliaus kūrėjų, tad „Hyundai Motor“ užsakė Giugiaro suprojektuoti, parengti brėžinius ir pagaminti penkis prototipus, iš kurių vienas buvo kupė. Vykstant projektavimo ir prototipų gamybos darbams, „Hyundai“ nusprendė parodyti „Pony“ kupė modelį Turino automobilių parodoje ir taip debiutuoti su savo prekės ženklu pasaulinėje rinkoje.
„Pony“ kupė su pleišto formos priekiu, apvaliais priekiniai žibintais ir origamio lankstinius primenančiomis kėbulo linijomis buvo skirtas Šiaurės Amerikos ir Europos rinkoms, tačiau 1981 metais, prieš pat masinės gamybos pradžią, projektas buvo sustabdytas dėl nepalankių pasaulinės ekonomikos sąlygų.
Nors tuo metu koncepcija nebuvo įgyvendinta, ši drąsi svajonė labai prisidėjo prie Korėjos automobilių pramonės atsiradimo. „Pony“ buvo pirmieji „Hyundai“ savarankiškai gaminami automobiliai. Juos bendrovė gamino ir pardavinėjo visame pasaulyje nuo 1975 iki 1990 metų. Koncepcinis „Pony“ kupė yra svarbi „Hyundai“ palikimo dalis, įtvirtinusi kompanijos įkūrėjo ir prezidento Ju-Yung Chung viziją.
Sukūręs koncepcinį „Pony“ kupė, o vėliau – kitus „Pony“ modelius, bendrovės įkūrėjas Chungas savo pozityviu mąstymu, drąsia lyderyste, nepalaužiamu tikėjimu ir begaliniu darbštumu nutiesė kelią Korėjos automobilių pramonei. Jo lyderystė padėjo Korėjai išbristi iš karo sukeltų sunkumų ir iki XX a. pabaigos tapti ekonomiškai stipria ir galinga valstybe.
Šis koncepcinis modelis taip pat buvo didelis įkvėpimo šaltinis Giugiaro kuriant 1983 metais debiutavusį „DeLorean DMC 12“ modelį, kurį išgarsino „Atgal į ateitį“ filmai (1985-1990 m.).
„Pony“ modelių ir koncepcinio „Pony“ kupė poveikis vis dar juntamas. „Hyundai Motor“ įkvėpimo iš originaliojo „Pony“ sėmėsi 2019 metais kurdama „45“ koncepcinį automobilį, iš kurio gimė po dvejų metų debiutavęs IONIQ 5. 2021 metais „Hyundai“ atkūrė originalų serijinį „Pony“ automobilį, modifikavę jį į koncepcinį elektromobilį. 2022 metais „Hyundai“ vėl atsisuko į koncepcinį kupė, pristatydama publikos simpatijas pelniusį vandeniliu varomą hibridą „N Vision 74“, testuojamą lenktynių trasose.
„Hyundai Pony“ kūriau dar būdamas jaunas dizaineris karjeros pradžioje. Labai didžiavausi, kad kuriu automobilį įmonei ir šaliai, besirengiančiai įeiti į aršiai konkuruojančią pasaulinę rinką.
Dabar man didelė garbė, kad „Hyundai“ paprašė manęs atkurti jį kaip prekės ženklo palikimą ateities kartoms“.
Apie savo originalų dizainą Giorgetto Giugiaro kalba taip.