Kuro elementais varomi automobiliai techniniu požiūriu yra elektrinės transporto priemonės, kurios pačios gamina elektros energiją iš deguonies ir vandenilio. „Hyundai“ bendrovė pirmoji pradėjo masiškai gaminti kuro elementais varomus automobilius ir tebėra tvarios automobilių technologijos lyderė.
Kuro elementais varomos elektrinės transporto priemonės (FCEV) išskiria tik vandenį, taigi jų išmetamųjų dujų emisija yra nulinė. Šie automobiliai važiuodami netgi gerina oro kokybę. Kadangi kuro elementų baterijai reikia išvalyto oro, oro filtras surenka mikrodaleles ir išstumia nepanaudotą orą. Taip aplinka lieka švaresnė nei buvo.
Jei vertinate naujoviškas technologijas, norite visų akumuliatorinio elektros variklio privalumų ir greito degalų papildymo, kuro elementais varomas elektromobilis tikrai geras pasirinkimas.
„Hyundai“ vandenilinį miesto krosoverį NEXO galima įsigyti jau dabar.
Susipažinkite su Hyundai NEXO
Netolimoje ateityje vandenilis tikriausiai padės sunkiasvorėms transporto priemonėms pasiekti nulinę emisiją. Su kuro elementų technologija lengviau elektrifikuoti net ir sunkiasvores transporto priemones, o greitas degalų papildymas sutaupo brangaus laiko.
„Hyundai H2 XCIENT Fuel Cell“ sunkvežimyje panaudota naujausia vandenilio technologija sunkiajam transportui. Šis keturašis 18 tonų vilkikas su priekaba nuvažiuoja apie 400 km su viena degalų įkrova. Septyniuose sunkvežimio vandenilio bakuose iš viso telpa 32,09 kg suslėgto vandenilio. Be to, automobilyje yra 73,2 kWh akumuliatorių, kaupiantį energiją iš kuro elementų ir atgautą kinetinę energiją.
Kalbant apie vandenilį atrodo, kad ši technologija dar tik bus ateityje, tačiau „Hyundai“ vandeniliniu varomi automobiliai jau yra gaminami. Pavyzdžiui, iki 2025 metų Šveicarijos keliais jau važinės 1 600 „H2 XCIENT Fuel Cell“ vandeniliu varomi sunkvežimiai.
Varikliui varyti reikalingą elektrą gaminančios kuro elementų sistemos dar vadinamos „tretiniu akumuliatoriumi“. Šiluminei energijai paversti elektros energija sistemoje turi būti keturios dalys: kuro elementų baterija, kuro apdorojimo sistema, oro apdorojimo sistema ir šilumos valdymo sistema.
„Hyundai“ vandenilio bakai pagaminti iš anglies pluoštu sustiprinto plastiko, o jų vidinį paviršių dengia plonas poliamido (nailono) įdėklas. Inžinieriai deda daug pastangų patikimai aukšto slėgio vandenilio talpyklai sukurti. Po kruopščių bandymų jiems pavyko pasiekti didžiausią „Hyundai FCEV“ saugumą.
Taip. Kuro elementų baterijoje pagamintą ir aukštos įtampos akumuliatoriuje sukauptą elektros energiją variklis paverčia kinetine energija. Kaip ir hibridiniuose bei akumuliatoriniuose elektromobiliuose, vairuotojui nuspaudus stabdžių pedalą, rekuperacinė stabdymo sistema grąžina elektrą atgal į akumuliatorių ir taip sumažina degalų sunaudojimą.
NEXO užpildomas vandeniliu per penkias minutes. NEXO automobilis vandenilis laikomas trijuose 52,2 litro talpos vandenilio bakuose 350 barų slėgyje.
Transportui skirto vandenilio kainos nurodomos kilogramais. Pavyzdžiui, Vokietijoje vienas kilogramas vandenilio paprastai kainuoja apie 9,50 euro. „Hyundai NEXO“ sunaudoja 0,95 kilogramo vandenilio šimtui kilometrų.
Pietų Korėjoje degalų kaina yra apie 6 EUR/kg ir tendencijos rodo, kad iki 2030 metų kaina sumažės 50 proc.
Kaip ir akumuliatorinių elektromobilių atveju, vandenilinių automobilių ekologiškumas taip pat priklauso nuo to, ar naudojama atsinaujinanti energija. Vandenilį galima gaminti visiškai neišmetant teršalų, pavyzdžiui, naudojant saulės ir vėjo energiją.
Be to, vandeniliniuose automobiliuose galima naudoti vandenilį, kuris yra šalutinis gamybos produktas ir kitu atveju būtų visiškai nenaudojamas.