Hibrido sąvoka iš pradžių buvo vartojama biologijos srityje ir reiškė dviejų rūšių kryžminimąsi. Transporto priemonių atveju hibridas yra automobilis su dviem skirtingais energijos šaltiniais. „Hyundai“ atveju tai reiškia, kad tas pats automobilis turi ir elektrinį, ir vidaus degimo variklį (benzininį arba dyzelinį). „Hyundai“ siūlo platų hibridinių automobilių asortimentą, kad patenkintų savo klientų poreikius ir reikalavimus.
Pats pavadinimas sako, kad tokį hibridą galima įkrauti įkišant kištuką į elektros lizdą. Įkraunamieji hibridiniai automobiliai taip pat vadinami kištukiniais hibridais arba plug-in hibridais. Akumuliatorius kaupia energiją ne tik važiuojant, jį taip pat galima įkrauti iš standartinio lizdo arba iš elektromobiliams skirto įkroviklio.
Ličio jonų polimero akumuliatoriaus paprastai pakanka, kad automobilis galėtų nuvažiuoti varomas vien elektra maždaug 52 kilometrus, atsižvelgiant į sąlygas – miesto sąlygomis daugiau.
Kai nuvažiuosite visą numatytąjį atstumą automobiliu, varomu vien elektriniu varikliu, įjungę benzininį variklį galite toliau važiuoti hibridiniu režimu ir įkrauti automobilio akumuliatorių tada, kai pasieksite artimiausią įkrovimo įrenginį. Jei jūsų kasdienės kelionės yra trumpos ir patogu bet kada įkrauti akumuliatorių, galite ilgesnį laiką važiuoti automobiliu, varomu tik elektra.
Akumuliatorius kaupia elektrą važiuojant, kaip aprašyta pirmiau. Jei jums reikia važiuoti automobiliu, varomu elektra, tik kelionės pabaigoje, galite pradėti nuo hibridinio režimo. Tokiu atveju automobilis pirmiausia naudoja vidaus degimo variklį ir, šiam veikiant, įkrauna akumuliatorių.
Hibridiniai automobiliai skiriasi savo išvaizda, tačiau jie visi turi du energijos šaltinius: vidaus degimo variklį (dažniausiai benzininį) ir elektrinį variklį.
Elektrinis variklis gauna sukaupiamą kinetinę energiją. Pavyzdžiui, važiuojant į pakalnę arba stabdant automobilio greitį galima sulėtinti generatoriumi. Jis paverčia besisukančių ratų energiją į elektrą, kuri kaupiama akumuliatoriuje.
Automobilis važiuodamas naudoja sukauptą elektros energiją, tačiau jos užtenka tik labai mažiems atstumams nuvažiuoti. Akumuliatoriaus negalima įkrauti iš išorinio maitinimo šaltinio.
Šie automobiliai taip pat vadinami visiškais hibridais ir savaiminio krovimo hibridais. Praktiškai toks automobilis naudojamas taip pat, kaip automobilis su vidaus degimo varikliu.
„Hyundai“ hibridiniai modeliai: „TUCSON Hybrid“, „KONA Hybrid“ ir „SANTA FE Hybrid“.
Pusiau hibridiniai modeliai – tai automobiliai su atskiru 48 V akumuliatoriumi, skirtu elektriniam varikliui maitinti. Elektrinis variklis padeda vidaus degimo varikliui užsivesti ir pasiekti didelį sūkių dažnį, todėl automobilis yra ekonomiškesnis ir išmeta mažiau teršalų.
Tačiau vien elektriniu varikliu važiuoti negalima – jo paskirtis yra padėti vidaus degimo varikliui. Pusiau hibridinė technologija leidžia automobiliui riedėti, kai vidaus degimo variklis išjungtas
Važiuoti elektra varomu automobiliu yra pigiau nei naudoti tik tradicinius degalus. Elektrinis variklis palaiko vidaus degimo variklį, pvz., pajudant iš vietos ir pagreitėjant, taip pat, lenkiant kitus automobilius.
Elektros pranašumas taip pat yra tas, kad ją naudojant kaip automobilio energijos šaltinį, automobilis neišmeta CO2. Kai kuriuose dideliuose miestuose automobilių su vidaus degimo varikliais judėjimas miesto centre ribojamas: Lietuvoje apribojimai dar netaikomi.