Policija įsigijo 20 visiškai elektrinių „Hyundai“ automobilių IONIQ – „Puikiai tinka eismui mieste“
Naujuosius automobilius „Hyundai IONIQ Electric“ naudos, pavyzdžiui, teismo medicinos ekspertai.
Didžiąją dalį policijos išmetamo anglies dioksido kiekio sudaro transporto priemonių išmetami teršalai. Elektrinius ir hibridinius automobilius policija naudoja jau ilgą laiką, jie naudojami toms užduotims, kurioms labiausiai tinka“,
– teigia Jyrki Wasastjerna, Suomijos nacionalinės policijos valdybos vyriausiasis technologijų pareigūnas.
Anksčiau elektrinius automobilius išbandė Helsinkio policijos skyrius ir atsiliepimai buvo teigiami. 20 naujų visiškai elektrinių automobilių „Hyundai IONIQ Electric“, kuriuos įsigijo policija, naudos, pavyzdžiui, teismo medicinos tyrėjai ir administracijos darbuotojai.
Gauti atsiliepimai buvo įkvepiantys. Darbuotojams elektriniai automobiliai iš tiesų yra trokštama transporto priemonė. Jie ypač tinka eismui mieste, o naudotojai vertina jų tylų veikimą bei efektyvumą“,
– pasakoja J. Wasastjerna.
Policija automobilius pirko pagal „Hansel“ bendrąjį susitarimą
J. Wasastjerna teigia, kad policija automobilius pirko griežtai laikydamasi „Hansel“ bendrojo susitarimo nuostatų.
„Elektromobiliai buvo perkami tiksliai pagal atrankos kriterijus, šį kartą „Hyundai“ siūlomas variantas pasirodė sėkmingiausias“, – sako jis.
Hannu Kuisma, „Hyundai“ automobilius „Hansel“ tiekusios bendrovės „Autoverkkokauppa.fi“ verslo klientų pardavimo vadovas įsitikinęs, kad IONIQ sėkmę lėmė gera įranga, bendra kokybė ir platus galimų funkcijų pasirinkimas.
Hansel“ sistemoje klientas atlieka skaičiavimus pagal kriterijus, kurių pardavėjas nemato. Prieš pateikiant faktinį užsakymą, su klientu konsultuojamasi telefonu ir el. paštu“,
– teigia H. Kuisma.
Riina Harjunpää, „Hyundai Motor“ verslo klientų pardavimo vadovas Suomijai, taip pat džiaugiasi „IONIQ Electric“ sėkme per policijos departamento paskelbtą pirkimo konkursą.
Tokio naudojimo kriterijai yra labai griežti ir mes labai džiaugiamės, kad mūsų automobiliai šiuo atveju pasirodė geriausi“,
– sako R. Harjunpää.
Reikliam profesiniam naudojimui
Elektromobilius „IONIQ Electric“ policija pirko pagal techninės priežiūros lizingo sutartį, o eksploatacijos sąnaudų palyginimas su įprastais degalais varomų automobilių yra itin įdomus, kadangi naudojant įgyjama vis daugiau patirties.
Elektromobiliai „IONIQ Electric“ bus padalyti policijai didesniuose Suomijos miestuose. Tuo pačiu metu policija pradėjo savo patalpose įrenginėti įkrovimo tinklą.
Policijos požiūriu didžiausias su elektromobiliais susijęs iššūkis yra važiavimo atstumas ir įkrovimas. Vis dėlto technologijos sparčiai tobulėja. Šie automobiliai bus skirti intensyviam profesiniam naudojimui, bet neįvardytų civilinių automobilių atveju skirtumas tarp elektromobilių ir įprastų automobilių su vidaus degimo varikliu naudojimo nebėra toks didelis“,
– pasakoja J. Wasastjerna.
Ar ateityje elektromobiliais važinės ir patruliai?
Kaip teigia J. Wasastjerna, nors dabar įsigyti elektromobiliai „IONIQ Electric“ nebus naudojami patrulių, tik laiko klausimas, kada ir Suomijoje bus galima išvysti pirmuosius išskirtinius elektrinius policijos automobilius.
„Aktyviai stebime technologijų raidą ir norime būti pirmųjų gretose, mažindami savo išmetamo anglies dioksido kiekį“, – teigia jis.
Pavyzdžiui, Šveicarijoje, Vokietijoje ir Italijoje visiškai elektrinius „Hyundai“ automobilius „KONA Electric“ policijos patruliai jau naudoja.