Šis „Hyundai“ nustebino IL bandymuose – 2,7 litro sąnaudų paslaptis paprastame triuke su pedalais
Teemu Granström, „Iltalehti“
Nors akumuliatorius nėra didelis, didžiąją kelio dalį „Hyundai IONIQ Hybrid“ įveikė naudodamas elektrą.
„Iltalehti“ išbandė „Hyundai IONIQ Hybrid“, per septynias valstybes apvažiavęs Baltijos jūrą ir įveikęs 3600 kilometrų. Kelionės metu labiausiai nustebino mažos automobilio degalų sąnaudos. Įsivaizdavimas, kas yra tradicinis hibridas su mažu 1,56 kWh akumuliatoriumi, leido prognozuoti žymiai didesnes sąnaudas, bet sąnaudų vidurkis palankiausiomis sąlygomis nesiekė trijų litrų.
„Hyundai“ modeliui „IONIQ Hybrid“ žada 3,4 litro degalų sąnaudas šimtui kilometrų. Šį rodiklį galima ir pasiekti realioje situacijoje, šiek tiek pasipraktikavus. Neturint išankstinės patirties su „IONIQ Hybrid“, nuo Talino pradėtas ilgas bandomasis važiavimas jau per pirmuosius penkis šimtus kilometrų parodė, kad šiuo automobiliu galima ekonomiškai važiuoti net ir be didesnių pratybų. Po pirmųjų etapų automobilio degalų sąnaudų matuoklis parodė 3,8 litro šimtui kilometrų. Tačiau pasipraktikavus tam tikrą atstumą, šis rodiklis pamažu ėmė mažėti decilitrais.
Viską lemia greičio pedalo naudojimas
„Hyundai“ mažų sąnaudų receptas – tai aptakių linijų IONIQ forma, sklandžiai veikiantis variklis su 6 greičių dvigubos sankabos pavarų dėže ir ypač galingas akumuliatorių krovimas. Sąnaudos labai priklauso ir nuo vairavimo stiliaus, tad svarbiausia mūsų išmokta gudrybė buvo pakankamai energingai įsibėgėti iki norimo greičio, tada visiškai atleisti greičio pedalą ir, kai benzininis variklis išsijungs, spausti greičio pedalą tik tiek, kad būtų palaikomas norimas greitis. Jei įsibėgėjus, greičio pedalas tik šiek tiek atleidžiamas, benzininis variklis daugeliu atvejų veikia ir toliau, palaikydamas greitį. Taigi, automobiliui reikia greičio pedalu pasufleruoti, kad dabar važiavimui naudotų tik elektros energiją. Automobilyje nėra atskiro važiavimo tik elektra režimo, kurį būtų galima įjungti mygtuku.
Prietaisų skydelis yra skaitmeninis ir aiškiai suprantamas.
Nepaisant nedidelės akumuliatoriaus talpos, norimą važiavimo greitį IONIQ‘e vien elektra galima palaikyti iki 130 km / val. greičio. Tačiau greitesnis važiavimas didina oro pasipriešinimą, tad su akumuliatoriumi nuvažiuosite trumpesnį atstumą. Akumuliatoriaus įkrovimo būklę galima stebėti dešiniajame prietaisų skydelio krašte ir čia svarbu paminėti, kad akumuliatorių efektyviai krauna sukaupta stabdymo energija. Akumuliatoriaus įkrova retai sumažėja tiek, kad liktų mažiau nei trečdalis.
Jei greičio pedalu galima duoti automobiliui nurodymus, tai stabdžių pedalu galima riedėjimo metu reguliuoti energijos kaupimo intensyvumą. Energijos sąnaudas matuoja atskiras matuoklis. Važiuojant miestuose ar gyvenvietėse nustatytu greičiu ir atleidus greičio pedalą energijos matuoklis paprastai rodo, kad energija kaupiama ir greitis lėtinamas dviejų „brūkšnelių“ intensyvumu. Riedėjimo metu švelniai spustelėjus stabdžių pedalą, stabdymas varikliu sustiprėja vienu brūkšneliu.
Vairuojant hibridinius automobilius verta iš anksto numatyti stabdymą, nes stipriai stabdant paskutinę akimirką, bus sukaupta ne visa galima energija. O akumuliatorius geriausiai kraunamas ilgalaikiu ir švelniu stabdymu.
Aptaki IONIQ forma padeda mažinti degalų sąnaudas. Tačiau šis dizainas per daug nenuskriaudė ir salono.
Danijos mieste Koldinge nusprendėme pabandyti, kiek įmanoma sumažinti degalų sąnaudas miesto ir gyvenviečių sąlygomis. Kadangi suomiškos vasaros temperatūra siekia apie 19 laipsnių, kondicionierių buvo galima išjungti, bet ratų pasipriešinimą riedėjimui padidino nedidelė dulksna. Nuvažiavus gerus dešimt kilometrų, automobilio prietaisas rodė vidutiniškai 2,8 litro sąnaudas šimtui kilometrų ir buvo likę pusė akumuliatoriaus įkrovos. Taigi, kuro sąnaudos miesto sąlygomis buvo žymiai mažesnės nei gamintojo žadėtieji 3,4 litro.
Nusprendėme tokį patį bandomąjį važiavimą pakartoti Suomijoje, mums žinoma trasa nuo Espoo Karamalmio iki Helsinkio Pasilos. Šioje 13,7 km ilgio trasoje buvo sunaudota 2,7 litro šimtui kilometrų, nors dalis kelio ėjo Turunväylä magistrale, kuria leidžiama važiuoti 100 km/h greičiu.
„Hyundai IONIQ Hybrid“ techniniai duomenys
Varikliai: 1,6 GDI benzininis variklis (105 AG) ir elektrinis variklis (43,5 AG)
Pavarų dėžė: 6 greičių automatinė pavarų dėžė DCT
Didžiausia bendra sistemos galia: 141 AG
Didžiausias bendras sistemos sukimo momentas: 265 Nm
Akumuliatoriaus talpa: 1,56 kWh
Bagažinės talpa su nenuleistomis galinėmis sėdynėmis: 443 litrai
Degalų bako talpa: 45 litrai
Bendros kuro sąnaudos: 3,4 l / 100 km
Bendra CO2 emisija: 79 g / km
Įsibėgėjimas 0-100 km/h: 10,8 s