Close

„Hyundai i30 Fastback N“ – pusiaukelė tarp karšto hečbeko ir dailaus kupė

Naujasis „i30 Fastback N“ yra vizualiai patrauklesnis automobilis, nei šiek tiek karštesnio būdo brolis – hečbekas. Galinėje automobilio dalyje dominuoja anties uodegos („Ducktail“) tipo spoileris, papildantis „i30 Fastback N“ žavesį.

Matas Buzelis, Autoplius.lt

Kai prieš daugiau nei metus „Hyundai“ pristatė pirmąjį savo N divizijos kūrinį, karšto temperamento „i30 N“ hečbeką, šis akimirksniu pakeitė gamintojo įvaizdį. Jau kuris laikas Pietų Korėjos prekinis ženklas buvo siejamas su patvariais, greitai savo reputaciją gerinančiais automobiliais tačiau jiems buvo pagrįstai klijuojama neįtraukiančių ar net nuobodokų automobilių etiketė.

Todėl po paprasto „i30“ variklio gaubtu Korėjos „Hyundai N“ divizija Europoje esančiame tobulinimų centre sumontavo kelias dinamito lazdeles ir viso pasaulio spaudoje „i30 N“ tiesiog sprogo, lyg ilgai pūstas burbulas. Dešimtys aukštų įvertinimų bei liaupsių glostė korėjiečių reputaciją.

Visgi, atėjo laikas pokyčiams, kuriuos pirmoje vietoje iššaukė išvaizda. „Hyundai“ dizaino komanda nusprendė šiam hečbekui suteikti kupė automobilį primenantį siluetą ir, neskaitant fakto, kad gamintojas paliko 4 duris, blynas neprisvilo. Naujasis „i30 Fastback N“ yra vizualiai patrauklesnis automobilis, nei šiek tiek karštesnio būdo brolis – hečbekas. Bet apie būdą vėliau.

Galinėje automobilio dalyje dominuoja anties uodegos („Ducktail“) tipo spoileris, papildantis „i30 Fastback N“ žavesį. Iš pirmo žvilgsnio, iki galinių durų paliktas tas pats automobilis, tačiau dėl pokyčių ši kupė-hečbeko versija pasižymi 7 proc. geresnėmis aerodinaminėmis savybėmis. O geresnė aerodinamika sufleruoja ne tik apie patrauklesnes dinamines savybes, bet ir apie mažesnes degalų sąnaudas.

Tačiau nesitikėkite, kad sutilpti į 8 l/100 km sąnaudas pavyks be jokių pastangų. Tam, ko gero, prireiks ne tik įgudusio vairuotojo, bet ir laboratorinių eismo sąlygų, nes įsėdus į šį modelį pabunda ant vairuotojo pečių sėdintis velnias.

Prieš akis atsiveria aiškus, gerai suprantamas prietaisų išdėstymas, labai patogi sėdėjimo pozicija. Galimybė išjungti visas elektronines pagalbas pažadina kiekviename, paprastu vairuotoju save laikančiame žmoguje slypintį entuziastą.

Gamintojas deklaruoja, kad naujasis „i30 Fastback N“ bei nuo 2019 metų gaminami „i30 N“ hečbekai surenkami su kiek minkštesne pakaba nei prieš metus. Panašu, jog valdyba suprato, kad pernelyg didelis fokusas į labai siaurą vairuotojų auditoriją, kuriai patinka joti ant armatūros kietumo važiuoklės, gali atnešti pernelyg mažai ekonominės naudos.

„Hyundai“ modelių importuotojai į Baltijos šalis „i30 Fastback N“ pristatymą parengė moderniausioje, gerą infrastruktūrą turinčioje Estijos žiedinėje trasoje „Auto24ring“. Ji saugi, atleidžianti klaidas, nors dėl reljefo trūkumo vizualiai ne tokia patraukli, kaip Lietuvos „Nemuno žiedas“.

Kvalifikuoti instruktoriai leido pakankamai artimai susipažinti su karštojo „Hyundai“ sprogstamuoju užtaisu – 2,0 litrų benzininiu varikliu su turbokompresoriumi, kuris „Performance“ versijose generuoja 275 AG bei 353 Nm (su „overboost“ režimu gali pasiekti ir 378 Nm). Didelė galia į priekinius varančiuosius ratus siunčiama per elektra valdomą riboto praslydimo diferencialą turinčią 6 pavarų mechaninę transmisiją.

Tokio recepto užteko, kad šis automobilis 100 km/h greitį išvystytų per 6,1 sekundės, o spidometro rodyklė nustotų kilti ties solidžia 250 km/h padala, nors skalė sužymėta iki optimistiškai atrodančių 300 km/h.

Visas šio automobilio žavesys yra savotiškame paprastume – daug mechanikos, daug sveikatos ir puikiai subalansuota važiuoklė Estijos lenktynių trasoje leido išbandyti modelį tokiomis sąlygomis, kokių paprastame kelyje atkurti neįmanoma. Sąlyginai trumpose tiesiosiose „Hyundai“ spidometro rodyklė pasiekdavo 180 km/h greitį.

Stabdymo metu žeminant pavaras transmisija atlieka pusę darbo už vairuotoją – perjungus į žemesnę pavarą programinė įranga suvienodina variklio sūkius. „Rev Match“ technologija iš tiesų veikia puikiai, nors sportiški „i30 Fastback N“ pedalai leidžia tai padaryti ir be programinės įrangos pagalbos, tačiau reikalauja daugiau įgūdžių. Kitaip sakant, net ir paprastas vairuotojas gali įsivaizduoti save lenktynininko kailyje.

Neutralus sportiško modelio balansas sudaro galimybes tiksliai pakreipti automobilio nosį ten, kur norisi. Tiesa, po maždaug dešimties greitų ratų priekinių padangų slėgis neleido nuplėšti „Hyundai“ galinių ratų – automobilis elgėsi lyg ant bėgių ir susidarė įspūdis, jog trūksta pasukamumo.

Pasivažinėjus šiuo automobiliu susidaro įspūdis, kad korėjiečiai vis mažiau atsilieka nuo didžiųjų Europos automobilių gamintojų. Nenuostabu – juk „Hyundai N“ divizija iš esmės ir yra europietiškas produktas – N modelius gamintojas tobulina Vokietijos Niurburgringo trasoje.

Tačiau „i30 N“, skirtingai nuo kai kurių savo konkurentų, siūlo 7 metų garantiją. Ir tai didina šio automobilio konkurencingumą ne tik žiedinėje trasoje, bet ir gatvėje. Tiesa, reikia nepamiršti, kad toks ilgas garantinis laikotarpis be ridos apribojimo dykai nedalinamas – vairuotojai už tai atsiskaitys ne pačių pigiausių aptarnavimų metu.

Karštųjų hečbekų segmente aukšta temperatūra laikosi dar nuo pat šios kategorijos atsiradimo. Tačiau „Hyundai“ su kukurūzų spragėsius mikrobangų krosnelėje primenančia išmetimo sistema bei labai įtraukiančiu charakteriu pataikė arti viršūnės, o gal net ir tiksliai į dešimtuką.